آقای رییس سلام ! پشتوانه سازی در رده های سنی پایه یعنی چه ؟

پایگاه همدان شطرنج

مسابقات شطرنج قهرمانی رده های سنی

8 - 10 - 12 - 14 - 16 - 18 سال

استان همدان

جدول پسران جدول دختران
رده سنی تعداد شرکت کنندگان رده سنی تعداد شرکت کنندگان
6 سال چهار نفر 6 سال دو نفر
8 سال پانزده نفر 8 سال سه نفر
10 سال هشت نفر 10 سال پنج نفر
12 سال یازده نفر 12 سال سه نفر
14 سال چهار نفر 14 سال هفت نفر
16 سال دو نفر 16 سال پنج نفر
18 سال صفر نفر 18 سال صفر نفر
لازم به توضیح است که خبر موثقی از تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی رده های سنی زیر 20 سال پسران و دختران استان همدان در دسترس نیست . اما آنچه که مشخص است این است که وضع در آن رده ی سنی از این هم تاسف برانگیزتر است که شاهد این ادعا ، عدم برگزاری چنین رقابتی در سال جاری و همچنین نداشتن هیچ نماینده ای از شطرنج استان همدان در مسابقات قهرمانی رده های سنی زیر 20 سال در هر دو بخش دختران و پسران کشور در سال گذشته است .

مسئولین ارشد هیأت شطرنج استان همدان

آیا می دانید جمع کل شرکت کنندگان 69 نفر بود که با تقسیم آن بر 14 جدول این دوره از رقابت ها ، عدد تقریبی 4.92 بدست می آید و با تقسیم این عدد بر تعداد 9 شهرستانی که داریم ، به این نتیجه ی دردناک می رسیم که در مهمترین مسابقه ی سال آینده سازان ورزش شطرنج استان همدان ، به ازای هر شهرستان در هر رده ی سنی ، حتی 1 شرکت کننده هم نداشتیم !!!

جمع کل شرکت کنندگان :

44 = 0 + 2 + 4 + 11 + 8 + 15 +4 : بخش آقایان

25 = 0 + 5 + 7 + 3 + 5 + 3 + 2 : بخش بانوان

  69 = 25 + 44 : مجموع شرکت کنندگان

تقسیم بر چهارده جدول مسابقات : 

4.92 = 14 ÷ 69

تقسیم بر نه شهرستان استان همدان :

0.54 = 9 ÷ 4.92

پشتوانه سازی در ورزش شطرنج استان همدان

از نظر شما عزیزان مسئول در هیأت شطرنج

چه مفهومی دارد

? ? ?

( پسران شطرنج باز استان همدان )

مسابقات شطرنج قهرمانی رده های سنی 8 تا 18 سال پسران استان همدان طی روز های چهارشنبه و پنجشنبه ( هفتم و هشتم بهمن ماه ) در محل خانه شطرنج همدان به داوری آقای محمد قیاسوند و خانم بهاره قربانی برگزار و نتایج ذیل حاصل گردید :

« رده سنی 6 سال »

این مسابقه با حضور 4 شرکت کننده برگزار شد .

1 - سیدحسام جلالوند

2 - آرتا آسایش

3 - شایان صفاکیش

« رده سنی 8 سال »

این مسابقه با حضور 15 شرکت کننده برگزار شد .

1 - نعیم کلوندی

2 - مهدی ابراهیمی

3 - طاها تسلیمان

 

« رده سنی 10 سال »

این مسابقه با حضور 8 شرکت کننده برگزار شد .

1 - محمدحسین قنبرعلی فرزاد

2 - داوود عقیلی مفید

3 - آرتین اکبری

 

« رده سنی 12 سال »

این مسابقه با حضور 11 شرکت کننده برگزار شد .

1 - علیرضا مردانی

2 - علی مجیدی شادان

3 - ارشیا آقا محمدی

 

« رده سنی 14 سال »

این مسابقه با حضور 4 شرکت کننده برگزار شد .

1 - ارشیا جعفری

2 - مبین اسماعیلی

3 - یاسین جعفری

 

« رده سنی 16 سال »

این مسابقه با حضور 2 شرکت کننده برگزار شد .

1 - پیمان غفاری

2 - خشایار ساعی

« رده سنی 18 سال »

این مسابقه به دلیل عدم ثبت نام حتی یک شرکت کننده برگزار نشد .

( دختران شطرنج باز استان همدان )

مسابقات شطرنج قهرمانی رده های سنی 8 تا 18 سال دختران استان همدان طی روز های پنجشنبه و جمعه ( اول و دوم بهمن ماه ) در محل خانه شطرنج همدان به داوری خانم افسانه حیدری مهرا برگزار و نتایج ذیل حاصل گردید :

« رده سنی 6 سال »

این مسابقه با حضور 2 شرکت کننده برگزار شد .

1 - آرشیدا حسینی محجوب

2 - مدیا صاحب دل

« رده سنی 8 سال »

این مسابقه با حضور 3 شرکت کننده برگزار شد .

1 - هلیا سلطانی

2 - مهنا حمیدیان

3 - آترین صفاکیش

 

« رده سنی 10 سال »

این مسابقه با حضور 5 شرکت کننده برگزار شد .

1 - هستی سلطانی

2 - پرنیان غیاثوند

3 - عسل کریمی

 

« رده سنی 12 سال »

این مسابقه با حضور 3 شرکت کننده برگزار شد .

1 - کتایون کیمیایی طلب

2 - سوگند رشیدی

3 - فاطمه سعیدی

 

« رده سنی 14 سال »

این مسابقه با حضور 7 شرکت کننده برگزار شد .

1 - پارمیدا قزاقی

2 - مبینا بابایی

3 - مرجان عربی

 

« رده سنی 16 سال »

این مسابقه با حضور 5 شرکت کننده برگزار شد .

1 - مبینا حمیدیان

2 - ساناز شعبانیان

3 - حدیثه مختاری

« رده سنی 18 سال »

این مسابقه به دلیل عدم ثبت نام حتی یک شرکت کننده برگزار نشد .

مراسم اختتامیه یا ...

با آنکه از سوی مسئولین ارشد هیأت شطرنج استان همدان به بهانه برگزاری مراسم اختتامیه باشکوهی برای این دوره از رقابت ها ، انجام آن بارها به تعویق افتاده بود و حتی مسابقات شطرنج سریع هفتگی مورخ 8 / 11 / 94 به شکلی کاملا فجیع !؟ بنابر اظهار اکثر شرکت کنندگان در هفته مذکور برگزار شد ؛ اما تصور برگزاری مراسمی برنامه ریزی شده و در شان آینده سازان ورزش شطرنج استان همدان و خانواده های این عزیزان که بزرگوارانه و صبورانه با همه کاستی های موجود هیأت شطرنج ، سوخته و ساخته اند ؛ مرهمی بود بر زخم بی تدبیری مسئولین ارشد هیأت شطرنج استان همدان .

اما دیری نپایید که همچون مسابقه هفتگی اشاره شده که زمان بازی آن را بصورت اعلام نشده به بهانه برگزاری همین مراسم کم نموده بودند و چند دور بعد از شروع مسابقه اعلام کردند که مراسمی در کار نیست و همه سرکارند !؟ این بار نیز با برگزاری مراسم اختتامیه ای در تاریخ نوزدهم بهمن ماه ( تقریبا شانزده روز پس از اتمام مسابقات ؟! ) که بیشتر شبیه به بازار نابسامان شب عید بود !؟ مشخص نمودند که باز هم خبری از برنامه ریزی در خانه اندیشه ! استان همدان نیست .

این نابسامانی و هرج و مرج تا جایی بود که حتی برخی از مسئولین ، مربیان و داوران منتصب به هیأت شطرنج نیز بارها در جمع به نشانه اعتراض به نحوه برگزاری ، مجبور به تذکر علنی به دبیر هیأت شطرنج که مسئولیت مجری گری مراسم مربوطه را هم بر عهده داشتند ؛ شدند .

از نکات تاسف برانگیز دیگر ، غیبت رییس محترم هیأت شطرنج استان همدان در این مراسم بود که با توجه به آنکه با قاطعیت می توان گفت : مهمترین مراسم اختتامیه مسابقات هر رشته ورزشی در هر هیأت ورزشی مختص رده های سنی پایه آن در طول سال می باشد و همچنین شناختی که از شخص رییس هیأت شطرنج خودمان داریم که شدیدا علاقمند به حضور در محافل شطرنجی اینچنینی که می تواند فرصت تبلیغاتی خوبی برای مجمع بعدی انتخابات رییس هیأت شطرنج استان همدان و اهداف دیگر باشد ؛ قابل تامل و صد البته کار نسنجیده ای بود .

( البته از طرف دبیر محترم هیأت شطرنج ، دلیل غیبت رییس هیأت ، حضور ایشان در مراسم دیگری بیان شد ؟! )

اما مهمتر از نبود آقای رییس ؛ نحوه برگزاری بسیار بی نظم مراسم اختتامیه و مدیریت ضعیف آن بود که همانگونه که گفتیم حتی از سوی برخی از مسئولین هیأت شطرنج نیز مورد اعتراض قرار گرفت و به دفعات شاهد به اشتباه خطاب کردن عناوین و رده های سنی مربوطه و نفرات برگزیده توسط مجری مراسم بودیم . شدت این مساله بحدی بود که در بیشتر مواقع دبیر گرامی هیات شطرنج صدای خودشان را هم نمی شنیدند !؟

در اثبات ادعای "پایگاه همدان شطرنج" در برگزاری به دور از شان خانواده بزرگ ورزش شطرنج استان همدان این مراسم ، همین بس که سایت رسمی هیأت شطرنج استان همدان نیز از انتشار هرگونه خبر یا تصویری در رابطه با برگزاری این مراسم ؛ خودداری نمود ؟!

بگذریم ...

ولی ای کاش مسئولین ارشد هیأت شطرنج استان همدان ، بالخص رییس ارجمند این مجموعه متوجه باشند که اصل شطرنج بازان و خانواده های گرامی این عزیزان می باشند و نه لنز دوربین خبرنگاران !؟

منظور آنکه این جزء وظایف اولیه هر هیات ورزشی می باشد که همواره مراسم اختتامیه مسابقاتش همسان با منزلت و شان علاقمندان آن رشته ورزشی باشد ( مخصوصا زمانی که بارها نوید برگزاری مراسم اختتامیه مربوطه را داده باشند ) و نه فقط زمانی هایی که مسئولی از فدراسیون یا بازیکنی کشوری و یا مسئولین اداره کل ورزش و جوانان حضور دارند و به طبع آن فلش دوربین خبرنگاران .

همچنین به دوستان مسئول در هیأت شطرنج استان همدان پیشنهاد می نماید که مراسم های اختتامیه را با فاصله زمانی بسیار کمتر پس از مسابقات برگزار نمایند ؛ زیرا به هر اندازه که فاصله اتمام مسابقات و برگزاری مراسم اختتامیه بیشتر باشد ؛ حلاوت و شیرینی آن برای برگزیدگان و سایر شرکت کنندگان کمتر خواهد شد ؛ بالخص در رابطه با مسابقاتی که برای رده های سنی برگزار می شود ؛ زیرا فاصله زمانی اتمام مسابقات با برگزاری مراسم اختتامیه و چندین و چند بار تعویق آن ، بشدت اثر منفی در روحیه و میزان انگیزه آینده سازان ورزش شطرنج استان همدان خواهد داشت .

پایگاه همدان شطرنج در پایان وظیفه خود می داند علاوه بر تقدیر و تشکر از خانم ها : شهناز ذوالقدر و مرضیه غفاری فرهنگ و آقایان : اسماعیل علی بابایی ، ایرج گلپایگانی ، ایرج صبا ، خشایار پورمسلمی ، نیما سوداگر ، جواد زارعی و بالخص آقای امیدی عزیز به جهت تلاش در راه کاستن ضعف های بنیادی مراسم یاد شده ؛ به نیابت از طرف مسئولین ارشد هیات شطرنج از آینده سازان ورزش شطرنج استان همدان به جهت برگزاری با تاخیر و نامناسب مراسم اختتامیه مذکور عذرخواهی نموده و برای این عزیزان و خانواده های گرامی ایشان بهترین ها را آرزو نماید .

بدون شرح !؟

بدون جواب ؟!

مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان

در مهمترین مسابقه ی سال آینده سازان ورزش شطرنج استان همدان

به ازای هر شهرستان در هر رده ی سنی ، حتی 1 شرکت کننده هم نداشتیم

! ! !

پشتوانه سازی در ورزش شطرنج استان همدان

از نظر شما عزیزان مسئول در هیأت شطرنج چه مفهومی دارد

? ? ?

( ای کاش راه تعامل دیگری جزء بیان این مطالب در یک رسانه ی جمعی وجود داشت )

tozihat-ax




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر